ک‌ج‌ک برای جلال باشلانگیچ پیام تسلیت فرستاد

ک‌ج‌ک با انتشار پیام تسلیتی برای روزنامه نگار جلال باشلانگیچ نوشت: «ما به دوستی او با مردم کورد، بیان شجاعانه حقیقت، اعتقاد او به مبارزه برای دموکراسی احترام می‌گذاریم.»

پیام تسلیت ک‌ج‌ک

در بیانیه ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(ک‌ج‌ک‌) آمده است:

 «ما با غم و اندوه بسیار خبر درگذشت جلال باشلانگیچ نویسنده، روزنامه نگار و مبارز بزرگ را دریافت کردیم. ابتدا به خانواده، بستگان، دوستان و جامعه مطبوعاتی تسلیت می‌گوییم.

البته از دست دادن چنین دوست مبارزی بسیار دشوار است. جلال باشلانگیچ با مبارزه و ایستار خود نشان داد که ایستادن در جای مناسب چگونه است و در این راه به فردی شایسته و مبارز تبدیل شد. در سخت‌ترین زمان‌ها با مبارزه مردم کورد همراه بود در حالی که همه از این مبارزه گریختند و ناپدید شدند. او انواع خطرات را در نظر گرفت و دردها و مشکلات و کشتارهایی را که بر سر مردم کورد آمد را نوشت و بیان کرد. او بسیاری از جنایات دولت در کوردستان را فاش کرد و مردم را از حقیقت آگاه ساخت. او جنایات دولت در کوردستان را افشا کرد و کمک بزرگی به دیدن حقیقت دولت ترکیه کرد. او دوست واقعی مردم کورد و مبارز و جستجوگر بزرگی شد. چون حقیقت را می‌گفت و با مبارزه حق طلبانه مردم کورد همراه بود، فشار و مجازات از سوی دولت بر او تحمیل شد. اما او تسلیم هیچ فشار و تهدیدی نشد و از ایستادگی در کنار حقیقت و افشای حقیقت دست برنداشت. او صاحب عزم و اراده و مبارزه و پشتکار شد.

جلال باشلانگیچ، دوست عزیز مردم ما و انسانی مبارز، خدمات و زحمات زیادی برای مطبوعات کوردی انجام داده است. او تا لحظه مرگ طرفدار مطبوعات آزاد بود. همانطور که مشخص است به دلیل حمایت از مطبوعات آزاد با فشار و مجازات مواجه شد و به همین دلیل مجبور به تبعید شد. اما او حتی در تبعید نیز به مواضع و مبارزه خود ادامه داد. مطبوعات کوردستان در بسیاری زمینه‌ها مدیون او هستند.

ما با احترام به دوستی او با خلق کورد، بیان جسورانه حقیقت، اعتقاد او به مبارزه برای دموکراسی و تلاش او برای همه این ارزش‌ها سر تعظیم فرود می‌آوریم. ما بار دیگر به خانواده، بستگان، دوستان و جامعه مطبوعات آزاد دموکراتیک تسلیت می‌گوییم.»