نیروهایی که در برابر حملات دولت ترکیه ساکت هستند، شریک قتل‌عام می‌شوند

ساکنان منطقه شهبا و عفرین اعلام کردند که با وجود حضور نیروهای روسی و نیروهای دولتی دمشق در مناطق شهبا، در برابر حملات ارتش اشغالگر ترکیه سکوت کرده‌اند. شهروندان اعلام کردند که اجازه نخواهند داد ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکاران آن سرزمین آنها را اشغال کنند.

ارتش اشغالگر ترکیه به حملات وحشیانه خود به شهبا، مناطق شراوا و شرا، تل رفعت و روستای شیخ عیسی ادامه می‌دهد. یکی از اهالی روستای شیخ عیسی علی حمدو و شهروند منطقه تل رفعت فاطمه جعفر در گفتگو با خبرگزاری فرات (ANF) در مورد حملات دولت اشغالگر ترکیه صحبت کردند.

علی حمدو با بیان اینکه ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش به مناطق غیرنظامی حمله می‌کنند، گفت: «روستای ما از ابتدای بحران تاکنون با جنگ‌ها و کشتارهای زیادی روبرو بوده است. از آغاز سال ۲۰۱۸، آوارگی مردم ما از شهر عفرین و بمباران وحشیانه روستا افزایش یافته است.»

علی حمدو به هدف قرار دادن روستاها اشاره کرد و ادامه داد: «ارتش اشغالگر ترکیه کارگرانی را که در مزارع کشاورزی کار می‌کنند نیز بمباران می‌کند. بر اثر این حملات یک نفر شهید و ۲ نفر مجروح شدند. دولت ترکیه معیشت شهروندان را نیز هدف قرار داده است.»

علی حمدو با بیان اینکه در برابر همه حملات مقاومت خواهند کرد، گفت: «ما مردم روستای شیخ عیسی با وجود همه سختی‌ها، بمباران‌های روزانه که فرزندان ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث ترس می‌شود، پیگیر هدف و آرمان خود هستیم. مصمم هستیم به مقاومت ادامه دهیم و اجازه ندهیم ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش سرزمین ما را اشغال کنند.»

فاطمه جعفر از منطقه تل رفعت نیز گفت: «از زمان مهاجرت از شهر عفرین به مناطق شهبا از بمباران ارتش اشغالگر ترکیه که ده‌ها کشتار و قتل‌عام انجام داده است در امان نمانده‌ایم.»

فاطمه جعفر با بیان اینکه تنها مردم عفرین و مردم اصیل تل رفعت در منطقه تل رفعت زندگی می‌کنند و هیچ نیروی نظامی که بتواند هدف قرار گیرد وجود ندارد، ادامه داد: «با وجود اینکه نیروهای روسی و نیروهای دولت دمشق در مناطق شهبا هستند، در مقابل حملات ارتش اشغالگر ترکیه خاموش هستند و سکوت کرده‌اند و از این طریق در کشتار مردم کورد شریک و سهیم می‌شوند.»