تکیک: در اِلِح تلاش‌های ویژه‌ای در جریان است

مصطفی مسعود تکیک رئیس مشترک دم پارتی در شهر اِلح بیان کرد اینجا تلاش‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای در جریان است تا اِلح از ریشه‌های خود جدا شده و دستاوردهای که در ۵۰ سال گذشته با تلاش فراوان به دست آمده از بین برود.

مصطفی مسعود تکیک رئیس مشترک شهر اِلح از دم پارتی، اظهار داشت که سطح مبارزات ما، تمام روش‌های جنگ ویژه را بی‌تاثیر کرده است.
در ۲۴ آوریل، پلیس به ساختمان مرکزی سازمان‌دهی دم پارتی در شهر اِلح یورش برده و آنجا را ساعت‌ها جستجو کرد. در جریان این حمله کتاب‌ها، بروشورها و تصاویر ضبط شدند. مصطفی مسعود تکیک، رئیس مشترک دم پارتی شهر اِلح، پس از حمله برای ادای توضیحات فراخوانده شد؛ اما زمانی که برای دادن توضیحات رفت، بازداشت شد. تکیک پس از مدتی آزاد شد.
رئیس مشترک مصطفی مسعود تکیک با خبرگزاری فرات صحبت کرده و اظهار داشت که دیدگاه‌های آنها در مورد کتاب‌ها، مجلات و عکس‌ها متفاوت است و آنها درک خود از سیاست دموکراتیک و ایده‌های خود را در مورد مسائل دیگر به پلیس و دادستانی ارائه کردند.
تلاش میکنند هویت کوردی را از بین ببرند
تکیک اظهار داشت اِلح در پروژه‌های دولت جایگاه ویژه‌ای دارد و گفت: «مشخص است که برنامه‌هایی برای جدا کردن اِلح از ریشه کوردی، چپ و کارگری که برای ۵۰ سال به دست آورده است، وجود دارد و می‌خواهند هویت جدیدی برای این شهر ایجاد کنند و آن را به کلی تغییر دهند. برای رسیدن به این هدف، هر روشی امتحان شد، انواع ابزارها به کار رفت، اما همه این روش‌ها، همه تلاش‌ها برای ایجاد تغییرات در باور و فرهنگ، به لطف کار بزرگ رفقای ما و فداکاری و اتحاد خلق باطل شد. ممکن است حملات و فشارهایی وجود داشته باشد، اما ما به سیاست و مشروعیت خود ایمان داریم. ما با قدرتی که از حقوق خود به دست می‌آوریم، کارمان را مجدد به پیش می‌بریم.»
مشارکت جوانان و زنان

تکیک اظهار داشت که این کارها با پیشاهنگی زنان و جوانان انجام می‌شود و گفت: «در یک پروسه سه ماهه به مناسبت ۸ مارس، نوروز، اول ماه مه و دیگر فعالیت‌های انتخاباتی، در عمل برنامه‌های زیادی داشتم. طبیعتاً در این مدت صدها داوطلب و مشارکت‌گر داشتیم. جالب‌تر از همه این بود که جوانان و زنان قوی‌ترین شرکت‌کنندگان و سازمان‌دهندگان همه فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده و برنامه‌ریزی‌نشده بودند.»
سیاستهای جنگ ویژه بیتاثیر شد
تکیک خاطر نشان کرد که روش‌های جنگ ویژه با گستراندن عاداتی مانند استفاده از مواد مخدر، فحشا و قمار سعی در سیاست زدایی توده‌ها دارد و گفت: «بالا بودن سطح مبارزه، همه روش‌های خاص را به طور جدی ناکارآمد می‌کند. به همین دلیل است که حاکمان به سیاست‌های فشار و ارعاب روی می‌آورند. حزب ما و همه افرادی که آن را نمایندگی می‌کنند، هر یک از ما به صلح و آزادی شرافتمندانه اعتقاد داریم؛ بدون شک ما با هدف رسیدن به زندگی برابر و برابری خلق از مبارزه خود دست برنخواهیم داشت و تلاش می‌کنیم تا شایسته ارزش‌هایی که خلق ما ایجاد کرده است باشیم و برای رسیدن به آنها تلاش خود را افزایش خواهیم داد.»