ه‌پ‌گ بیلان نبرد در ماه آوریل را اعلام کرد

ه‌پ‌گ بیلان جنگ در ماه آوریل را اعلام کرد. گریلاها ۲۹ بار عملیات انجام دادند، ۱۲ سرباز ارتش اشغالگر ترکیه مجازات شدند و یک فروند بالگرد اسکورسکی مورد اصابت قرار گرفت. اشغالگران ۱۲ بار با سلاح‌های شیمیایی و ممنوعه حمله کردند.

بیلان ه‌پ‌گ

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات ه‌پ‌گ گفت:  «گریلاهای آزادیف کوردستان با شور و نشاط نوروزی وارد بهار شدند و با روحیه مقاومت به استقبال ماه آوریل رفتند. گریلای آزادی‌بخش کوردستان که با روحیه فدایی آپویی از باکور کوردستان تا مناطق حفاظتی مدیا به مبارزه خود ادامه می‌دهد، در آوریل نیز با همین قاطعیت به مقاومت خود ادامه داد.»

ه‌پ‌گ در ادامه بیانیه خود آورده است: «ارتش رژیم اشغالگر ترکیه در ماه آوریل در بسیاری از مناطق استان‌های باکور کوردستان از درسیم تا مردین، از بوتان تا جولمرگ عملیات انجام داد. اما هیچ یک از این عملیات‌ها به نتیجه نرسید و گریلاهای باکور با بهار عملا وارد سالی پرثمر شدند. تهاجمات اشغالگرانه به مناطق حفاظتی مدیا در قالب بمباران هوایی و زمینی بدون وقفه ادامه یافت. دولت ظالم و قاتل ترکیه در مناطق حفاظتی مدیا به گریلا حمله می‌کند و همچنین آنها برای رسیدن به اهداف خود در اشغال باشور کوردستان و جلب حمایت، جلسات و معاملات کثیف زیادی برگزار کرده‌اند. تلاش دولت ستمگر و قاتل ترکیه برای کمک گرفتن قبل از حمله اشغالگرانه به این معنی است که در مقابل مقاومت گریلاهای آزادی کوردستان با مشکلاتی مواجه است و نشان می‌دهد که به تنهایی نمی‌تواند به نتیجه‌ای برسد. زیرا اکنون ارتش و دولت اشغالگر ترکیه به وضوح دیده‌اند که در مقابل عمق تاکتیکی، سطح فنی، عملکرد بالا و روحیه فدایی آپویی که گریلای آزادی‌بخش کوردستان داراست، به تنهایی نمی‌تواند به نتیجه برسد.»

در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات ه‌پ‌گ به موارد زیر نیز اشاره شده است:

«ارتش اشغالگر ترکیه با درک این واقعیت، در ۱۶ آوریل بدون سر و صدا و بدون تبلیغات رسانه‌ای، عملیات اشغالگرانه‌ای به متینا را آغاز کرد.  با حمایت پ‌د‌ک کم کم در میدان مستقر شدند و کم کم جلو رفتند. اگرچه آنها چنین حمله اشغالگرانه‌ای را آغاز کرده‌اند، اما آشکارا آن را اعلام نکرده است. ارتش اشغالگر ترکیه و رسانه‌های فاشیست جنگ ویژه، از یک سو تهاجم اشغالگرانه آغاز شده را از افکار عمومی پنهان کردند و از سوی دیگر دروغ‌هایی را منتشر می‌کنند که گویا هر روز ما نیروهایی را از دست داده‌ایم. این در حالیست که در مقاومت آوریل، تنها همرزمان ما آرارات هرکول، برژین یلماز و زین زاگرس به شهادت رسیدند و هویت دقیق سه رفیق ما اعلام شده و در اختیار خلق وطن دوست و افکار عمومی قرار گرفت.

گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان، امسال در مبارزه مصمم‌تر و در تاکتیک‌ها متخصص‌تر شده‌اند؛ از هر سو خود را آماده کرده و با اقتدار و نیروی ذهنی فراوان وارد مبارزه شده‌اند. بر این اساس نیروهای ما که وارد سال جدید شده‌اند با همان اراده و روحیه فداکاری آپویی به مبارزه خود برای شکست نقشه‌های تهاجم دولت اشغالگر ترکیه ادامه خواهند داد.

بیلان ماه آوریل

بیلان مبارزات آوریل به شرح زیر است:

حملات ارتش اشغالگر دولت ترکیه‌:

حملات با هواپیماهای جنگی: ۲۷۹

حملات با هلیکوپترهای تهاجمی: ۳۰

حملات با سلاح‌های ممنوعه: ۱۱

حملات با هواپیماهای بدون سرنشین: ۹

حملات با سلاح‌های شیمیایی: ۱

عملیات گریلا‌:

عملیات‌های کلی گریلا: ۲۹

تلفات دشمن‌:

شمار اشغالگرانی که مجازات شدند: ۱۲ نفر

شمار اشغالگران مجروح: ۳ نفر

تجهیزات منهدم شده‌:

مخفیگاه: ۱

سامانه رادار: ۱

دوربین نظارتی: ۸

پروژکتور: ۱

تسلیحات و تجهیزات نظامی به غنیمت گرفته شده‌:

اسلحه شخصی MPT-55 : یک مورد

دوربین سلاح: ۲

چراغ‌قوه: ۱

عینک نظامی: ۱

تجهیزاتی که به آنها خسارت وارد آمد

هلیکوپتر سیکورسکی: ۱.‌»