گلستان کیلیچ کوچیگیت: شما در امرالی چه چیزی را مخفی می‌کنید

گلستان کیلیچ کوچیگیت رئیس فراکسیون دَم پارتی اعلام نمود، دروغ حکومت آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ در مورد امرالی با پاسخ کمیسیون رسمیت یافته است در ادامه گفت: «شما در امرالی چه چیزی را مخفی می‌کنید؟»

نمایندگان پارلمانی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) برای رفع انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و دیدار وی با خانواده و‌ وکلایش، در تاریخ ۷ دسامبر به ریاست کمیسیون تحقیقات حقوق بشر پارلمان مراجعه کردند. گلستان کیلیچ کوچیگیت رئیس فراکسیون دَم پارتی در نشست عمومی پارلمان در رابطه با پاسخ وزارت دادگستری درباره‌‌ی‌ انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان سخنرانی کرد.

گلستان اعلام کرد که قبلا به کمیسیون تحقیقات حقوق بشر پارلمان مراجعه کرده‌اند، گفت: «به پاسخ آن‌ها نگاه کنید، وزارت می‌گوید اگر ارتباط زندانی با وکیل و خانواده‌اش قطع گردد، آن‌گاه می‌توانیم‌ در مورد انزوا سخن بگوییم. خب پس ما می‌پرسیم: مگر دیدار و‌ ملاقات وکلا و خانواده ممنوع نیست؟ وزارت به نوعی در مورد انزوا سخن می‌گوید، گویی چند سال است دیدار و ‌ملاقات از سوی حکومت ممنوع نشده باشد. خب پاسخ دهید، از ۷ آگوست ۲۰۱۹ چند بار ملاقات با وکلا صورت گرفته است؟ چرا وکلا نمی‌توانند به امرالی بروند؟ چرا خانواده‌ها اجازه ندارند به امرالی بروند؟»

کوچیگیت اعلام نمود، کمیته‌ی منع شکنجه (سی‌پی‌تی) به امرالی می‌رود و بازمی‌گردد و گزارش خود را تهیه می‌کند، در ادامه درخواست نمود این گزارش‌ها منتشر شوند و گفت: «ترکیه چنین اجازه‌ای نیز نمی‌دهد. ما می‌پرسیم، شما در امرالی چه چیزی را مخفی می‌کنید؟ چرا در امرالی انزوا انجام می‌دهید و می‌خواهید از طریق انزوا چه چیزی انجام دهید؟ لازم است ابتدا حکومت پاسخ این سوالات را بدهد. با گفتن این‌که ‘انزوا وجود ندارد’، انزوا از بین نمی‌رود‌.»

کوچیگیت اظهار داشت که در امرالی شکنجه وجود دارد و از پارلمان درخواست نمود در برابر شکنجه سکوت ننماید.

در پایان‌گفت: «قطعا کشوری آزاد و‌ دمکراتیک تأسیس خواهیم کرد.»