ک‌ج‌د‌ک-اروپا: در درسیم ۷۰ هزار نفر از جمله کودکان را به قتل رسیدند

ک‌ج‌د‌ک-اروپا به مناسبت قتل‌عام درسیم بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت: «در درسیم ۷۰ هزار نفر از جمله کودکان به قتل رسیدند. در مورد این قتل‌عام دولت ترکیه را مورد بازخواست قرار می‌دهیم.»

در بیانیه‌ی ک‌ج‌د‌ک-اروپا ذکر شده است: «در ۴ می ۱۹۳۷ در درسیم توسط دولت نسل‌کش ترکیه عملیات علیه خلق کورد و علوی‌ها را آغاز کرد. براساس بیانیه‌ی رسمی ۱۶ هزار نفر به قتل رسیدند، براساس خلق درسیم به عنوان شاهدان این قتل‌عام ۷۰ هزار نفر که اکثرا پیر و زن و کودک بودند به قتل رسیدند.»

ک‌ج‌د‌ک-اروپا اعلام نمود، این حادثه به عنوان یکی از وحشیانه‌ترین قتل‌عام در تاریخ ثبت شده است، خلق درسیم با گلوله و گاز شیمیایی و پرتاب از ارتفاع و سوزاندن به قتل رسیده‌اند. ده‌ها هزار کورد علوی توسط دولت نسل‌کش ترکیه به قتل رسیدند و این ستم نیز مانند لکه‌ای ننگین بر تاریخ ترکیه باقی می‌ماند.

ک‌ج‌د‌ک-اروپا تاکید کرد این قتل‌عام نزد کوردها و خلق درسیم فراموش نخواهد شد و گفت: «خلق درسیم با مبارزه برای موجودیت و آزادی، این قتل‌عام را مورد بازخواست قرار خواهد داد.»

ک‌ج‌د‌ک-اروپا در ادامه گفت: «دولت نسل‌کش ترکیه را به عنوان مسئول این قتل‌عام‌، محکوم می‌کنیم، به سبب این قتل‌عام‌ها، دولت ترکیه را مورد بازخواست قرار می‌دهیم. علیه این نیروهای قتل‌عام‌ کنندگان که می‌خواهند خلق کورد را نسل‌کش نمایند، مصرانە به مبارزه ادامه می‌دهیم.»