‌«با بهره‌گیری از فرصت‌های نوین می‌توانیم درهای امرالی را بگشاییم»

عضو کمیته اجرایی ک‌ج‌ک، زبیر آیدار و ریاست مشترک کنگره خلق، رمزی کارتال چنین گفتند‌: ‌«اساسی‌ترین موضوع مورد بحث ما، وضعیت رهبر آپو است. با بهره‌گیری از فرصت‌های نوین، ما می‌توانیم دولت را مجبور کنیم که درهای امرالی را بگشاید.‌‌‌»

کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حلی برای مسئله کورد»

رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان قریب به ۲۶ سال است که در زندان امرالی یک انزوای دشوار بر او تحمیل می‌شود و بیش از ۳ سال است که هیچ آگاهی از او در دسترس نیست. برای اینکه از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اطلاعی گرفته شود، بی‌وقفه کنش‌هایی انجام می‌شوند.

 

عضو کمیته اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان ‌(ک‌ج‌ک‌)، زبیر آیدار و ریاست مشترک کنگره خلق، رمزی کارتال در ارتباط با کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل برای مسئله کورد» که از سوی دوستان کوردها آغاز شد، با خبرگزاری فرات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(ANF) مصاحبه کردند.

«وضعیت رهبر آپو،‌ اساسی‌ترین موضوع روز و بحث ما است»

عضو کمیته اجرایی ک‌ج‌ک، زبیر آیدار اعلام کرد که بیش از ۳ سال است از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و رفقای همراه او اطلاعی کسب نمی‌شود و گفت‌: ‌«این برای ما یک مشکل بزرگ است. این موضوع روز ما کوردهاست. وضعیت زندانیان سیاسی، سال‌هاست که موضوع روز کوردهاست. در این اواخر مهمترین مسئله، وضعیت رهبر آپو است. بدلیل اینکه او یک زندانی معمولی نیست. دشمن هم به‌مثابه یک دشمن معمولی با او برخورد نمی‌کند. ۲۶ سال است که در زندان بسر می‌برد. ۲۶ سال است که انزوا بر او تحمیل می‌شود. ۳ سال و یک ماه است که هیچ‌گونه اطلاعی از او در دست نیست. کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حلی برای مسئله کورد» که مورخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ با پیشاهنگی رهبر آپو و دوستان خلق کورد آغاز شد،‌ ادامه دارد. این برای ما خلق کورد موضوعی بسیار مهم است. این کارزار به مرحله دومین خود رسید. این یک وضعیت جدید است. باید ما از این کارزار صیانت کنیم. در ابتدا انزوا را شکست داده و سپس آزادی جسمانی رهبر آپو و رفقای همراه او را عملی سازیم. آزادی رهبر آپو تنها آزادی یک نفر نیست. آزادی رهبر آپو،‌ آزادی تمام خلق کورد و سراسر کوردستان است. این مقاطع به تمامی به یکدیگر گره خورده‌اند. صیانت از رهبر آپو، برای ما یک وظیفه سیاسی، انسانی و اخلاقی است. باید هرکس از این کار حمایت کند.‌‌»

«باید دولت ترکیه را مجبور کنیم»

ریاست مشترک کنگره خلق، رمزی کارتال نیز اعلام کرد که کارزار به مرحله دومین خود رسیده است و چنین گفت‌:

‌«کارزار آزادی بخصوص در عرصه بین‌المللی تاثیر بسیاری آفرید و با خود آرای بسیاری بدست آورد. این وضعیت بخصوص برای موضوع روز و بحث کنگره ملی کوردستان ‌(ک‌ن‌ک‌) مصداق دارد. اما برای ما جنبش سیاسی کورد، به‌ویژه که با عنوان خارج از میهن زندگی می‌کنیم، سال ۲۰۲۴ برای آزادی رهبر آپو و برای ما هم یک سال استراتژیک است. با بهره‌گیری از فرصت‌ و امکانات نوین،‌ ما می‌توانیم نقشه‌های جدید دولت فاشیست را شکست دهیم و دولت را مجبور کنیم درهای امرالی را بگشاید. برای دولت ترکیه تنها یک راه وجود دارد. باید با رهبر آپو گفتگو صورت دهد و برای مسئله کورد و خلق‌های ترکیه رهیافت را عملی سازد. ما در چنین برهه‌ای قرار داریم. برای این هم باید خلق‌ما،‌ تمام اقشار سیاست آزادی کورد، احزاب سیاسی، روشنفکران و بخصوص زنان و جوانان، عرصه مطبوعات و دیپلماسی،‌ با دوستان بین‌المللی در سال ۲۰۲۴ براساس آزادی رهبر آپو حرکت کنیم.‌‌»